Wikia

Evenement management

Evenementenmanager Edit

Als event manager ben je continu bezig met verschillende activiteiten te organiseren, je kan denken aan festivals (grote en lokale), kleine bezigheden voor bewoners in bijv. een wijk.

Als event manager moet je wel over verschillende capaciteiten beschikken zoals: stressbestendig ,goed kunnen plannen en organiseren.

Je hebt eigenlijk alles nodig wat een normale manager ook moet hebben, je bent alleen wel gespecialiseerd in het organiseren van evenementen Hierbij kan je denken aan: ' Lowlands.Een 3 daags festival in Bindingshuizen in Flevoland. Pinkpop. Een 3 daags festival in landgraaf in limburg. Sziget.Een 7 daags festivalin budapest in hongarije Graspop.Een 3 daags festival in belgie in een klein dorpje langs de grens van Nederland.'

Lowlands Edit

Lowlands is een festival ieder jaar aan het einde van augustus in Bindingshuizen. Het fesitval is bijna altijd in de laatste weekend van augustus. Er komen ieder jaar verschillende bekende bands, minder bekende en veel DJ's. Het kaartje kost dit jaar 165 euro en mocht je een cjp pas hebben dan is het 155 euro. Het is wel een duur festival dus neem altijd veel geld mee.

Leuke weetjes over Lowlands! Edit

Het hele jaar door werken er maar 4 mensen aan lowlands.

In 2002 was een kaartje voor lowlands nog maar 97.50 euro nu is het kaartje 165 euro!

Het kaartje is meer gaan kosten omdat live muziek meer op moest brengen omdat er steeds meer gedownload werd op internet.

Lowlands krijgt maarliefs 200.000 euro subsidie.

De kaartverkoop is tegenwoordig alleen nog maar online om doorverkoop tegen te gaan!

Ongeldig gemaakte kaartjes kun je later weer kopen op de lowlands site!

Een kaartje doorverkopen aan een vriend/vriendin is geen probleem.

Grolsch zorgt voor het koude bier! Op de camping kan je je lauwe blikje omwisselen voor een gekoeld blikje.

Lowlands begint traditioneel met regen.

Alles van hierboven van: LISA ODIJK

Pinkpop Edit

Pinkpop is net zoals Lowlands ook een drie daags festival ieder jaar in juni het word gehouden te Landgraaf, in Nederland. Pinkpop lijkt wel veel op lowlands maar is wel anders, er komen net wat andere bandjes, en de line up is kleiner. Pinkpop stopt om 12 uur en Lowlands gaat gewoon heel de nacht door.

Leuke weetjes over Pinkpop Edit

Pinkpop trekt per dag ongeveer 60.000 bezoekers

In 2009 bestond Pinkpop 40 jaar.

Pinkpop is het oudste jaarlijks terug komende festival van de wereld.

Volgens de oprichters zijn de Sugababes de duurste blunder ooit.

Het budget van pinkpop is 4 miljoen euro.

Het logo is een samentrekking van de naam. Roze en een pop. Pinkpop.

De opleiding eventmanagement Edit

In de term eventmanagement zijn weinig opleidingen te vinden, maar je kan altijd een andere opleiding doen en dan vervolgs doorstromen. Mediamanagement (MBO) Grafisch Lyceum Rotterdam na deze 4 jarige opleiding kan je gaan studeren bij Utrechtse Hogeschool (HBO) Deze opleiding heet wel evenmanagement.

Mocht je bijvoorbeeld al een Media Management opleiding op het grafisch lyceum hebben gedaan, dan duurt de studie maar 3 jaar en kom je in de 2de terecht in plaats van in de 1ste.

Link Edit

Leuk om te lezen, om te bekijken en om je in te lezen voor iedere gevordere en beginnende festivaller.

http://www.festivalgevoel.nl/

Alles van hierboven van ANOUK BUITELAAR

Around Wikia's network

Random Wiki