Wikia

Inleiding Edit

Myspace (vertaling: mijn ruimte) is een wereld beroemde sociale netwerksite. de lidmaatschap is gratis en het is een makkelijke manier om op de hoogte te blijven van anderen en die weer van jou door middel van plaatsen van foto's, blogs, zelfgemaakte muziek, comments (reacties) enzovoort.

Ontstaan Edit

Myspace is een amerikaanse site dat ontstond in het jaar 2001. het was toen slechts een site waarop je bestanden kon plaatsen. in 2003 werd de site doorverkocht aan Tom Anderson. 2 jaar later kocht the news corporation het voor 580 miljoen. dat was in juli 2005.

Doelgroep Edit

Myspace word vooral gebruikt door jongeren over de hele wereld. het dient ook als een datingssite voor vrijgezelle internetgebruikers die meestal boven de 18 zijn.

PopulariteitEdit

onder de jongeren is Myspace een zeer populaire site. het is zelfs een status symbool onder de aantal vrienden die je hebt op jou netwerk. hoe meer je hebt hoe populairder en socialer je word gevonden. dit geld ook voor de reacties dat je krijg op foto's en blogs.

sommige gebruikers zijn er erg slaafd aan en moeten regelmatig hun profiel bekijken en het regematig aanpassen. het is ook vrij populair onder mensen met een relatie. ze kunnen door het bekijken van hun partners Myspace op de hoogte blijven met wie ze contacteren. dit heeft helaas weer het gevolg op privacyschending.

Artiesten Myspace Edit

artiesten kunnen hun muziek op speciale artiesten myspace plaatsen. een arstiesten Myspace heeft andere funcies dan een normale Myspace. zo kun je de muziek helemaal beschijven via genre, inspiratie en soorten albums. veel beginnende muziekanten worden via myspace ook ondekt wegens het plaatsen van hun nummers. veel mensen zijn hierdoor erg populair geworden en komen in aanraking met een media of krijgen een contract.

Daling van gebruikers Edit

na jaren lang een bekende naam te hebben wereldwijd begint het toch aan zijn einde te komen. sinds 2008 nam de aantal gebruikers sterk af. dit schijnt door de nieuwe lay-out van de site zelf. wat erbij is gekomen is de captcha. door die code bij elke functie of upload in te voeren tegen privacy schending stoort het de comfort van de profiel gebruik ontzettend bij de leden van myspace. hierdoor myspace is van de 4e plaats gedaald naar de 11e plaats van de best bezochte sites .

Myspace in feiten Edit

  • profiel site
  • gratis lidmaatschap
  • onderdeel van News Corporation
  • verschillende taalkeuzes
  • actief in gebruik

Links Edit

Myspace website

Around Wikia's network

Random Wiki