Wikia

Het vak Nederlands is een verplicht vak. Aan het einde van de opleiding moet je een centraal examen afleggen, je moet die halen om een diploma te kunnen ontvangen.

Digitaal Edit

Je krijgt verschillende digitale toetsen voor Nederlands op waar op je eerst op www.vandijk.nl een acount moet maken en vervolgens digitale toetsten maakt op www.studiemeter.nl. Je kan op studiemeter oefenen en uiteindelijk getoets worden en dan kan je aan het einde van de opleiding op het niveau zitten dat je moet behalen dat niveau hang af van je behaalde resultaten die je gemaakt heb. Het niveau dat van je verwacht wordt aan het eind van je je schooljaar is 4f. Je kan resultaten halen zoals 1F,2F,3F en 4F.

Het boek en werkboek Edit

In het boek staat heel veel uitleg. Aan het boek is ook een werkboek gekoppeld waar je opdrachten in moet maken. Per periode word aangegeven wat je voor die periode af moet hebben zodat je op schema blijft.

Taalportfolio Edit

Ook heb je een taalportofolio met verschillende tabladen met daarin de opdrachten , waarin alle belangrijke dingen staan die je moet bewaren. Ook moet je je resultaten in de taalportofolio verwerken die je met je digitale toetsen hebt behaald. Je hebt ongeveer 10 tabbladen nodig voor het je taalportofolio en bij ieder tablad moet een bepaald opdracht in staan.

Nederlands en Thema Edit

Tijdens thema hebben we ook workshops voor Nederlands en opdrachten die dan in je taalportofolio moet. De reden dat we dit doen is omdat we dit later in toekomst nodig hebben ,zoals : vergaderen,brieven,agenda,notulen schrijven. En hiermee kan je dus meer cijfers halen voor Nederlands.In je taalporfolio doe je dus ook de opdrachten van Thema, alles wat in je map moet is aangegeven.

Around Wikia's network

Random Wiki