Wikia

Wat is een smartphone?Edit

De smartphone is een telefoon met extra technische snufjes. Eigenlijk is het een mini-computer, want het heeft veel meer computermogelijkheden dan een 'gewone' telefoon. De smartphone wordt daarom ook handcomputer genoemd, ze bevatten software applicaties die direct kunnen worden uitgevoerd op de telefoon.

Smartphones worden vaak bediend via een een touchscreen, met een pennetje en/of via een QWERTY-toetsenbord. Dit is zo gedaan om het makkelijk te maken voor de gebruiker.

Een smartphone heeft meestal ook een groterbeeldscherm als een gewone mobiele telefoon. Dit is voor de gebruiker makkelijker i.v.m. bijvoorbeeld afbeeldingen die geopend moeten worden.

Verschillende soortenEdit

Intro De Blackberry

Een BlackBerry is een PDA die gebruikt kan worden voor mobiele telefonie, mobiel internet (ontvangen en versturen van e-mail en internetsurfen), PIM (Personal Information Manager) en andere applicaties. Tegenwoordig is de blackberry een gewoonte geworden iedereen heeft het met verschillende apps van new weer-bericht tot twitter en hyves. En het bekende pingen een vorm van Instant Messaging tekst,foto’s, muziek enz kan je naar elkaar sturen.

Smartphone en mediamanagementEdit

Als mediamanager ben je constand bezig met communicatie en mensen op de hoogte houden van informatie. De ideale smartphone voor een mediamanager is de blackberry omdat er genoeg applicaties waarbij je informatie kan verspreiden en jou product promoten je houd iedereen daarmee ook op de hoogte.

Around Wikia's network

Random Wiki