Wikia

Wat is een tijdschrift?Edit

Een tijdschrift is een bundel van papieren met allemaal informatie zoals advertentie's, reclame, informatie, en verhalen. Je hebt allerlei catogorieen tijdschriften dat kan uitweiden van mode en cosmetica, naar economie en sport. De meeste tijdschriften financieren zijn/haar blad met de advetntie's en de verkoop van het blad. Tijdschriften kan je niet alleen gebonden in een winkel kopen, maar ook digitaal. het tijdschrift is anders dan een dagblad omdat een tijdschrift een omslag heeft en vaak maandelijks wordt gepublicieerd.

VerspreidingEdit

Tijdschriften zijn grotendeels van papier. De papier tijdschriften zijn vaak gebonden, geniet of geplakt. Een klein gedeelte is digitaal dit word steeds meer uitgebreid. Er zijn internationale tijdschriften maar ook regionale tijdschriften die lokaal nieuws uit een bepaalde streek of gemeente brengen.

DoelgroepenEdit

Er zijn veel tijdschriften met een duidelijke omschreven doelgroep. daarbij kan gedacht worden aan verschillende catogorieen, zoals leeftijd, geslacht, beroep, politiek, cultuur, leefstijl, sport, kunst etc.

kostenEdit

De kosten van een tijdschrift varieeeren per tijdschrift, hoe meer materiaal er wordt gebruikt en hoe meer informatie in het tijdschrift staat hoe duurder het tijdschrift. ook de populariteit van het tijdschrift deelt mee in de kosten. Tijdschriften kan je bijna overal kopen, zoals in een boekenwinkel, maar ook in de supermarkten of in een kiosk, zelfs digitaal kan je een tijdschrift kopen en/of lezen. Top 10 tijdschiften in Nederland

In Nederland is een top 10 meest bekeken tijdschriften gemaakt. Aan deze top 10 kan je ook weer zien dat de tijdschriften voor veel verschillende doelgroepen zijn.

- GezondNU
- Linda
- Management Team 100
- Elfvoetbal
- Ariade At Home
- Days Magazine
- Elsevier
- Witwedding
- The Sport Editions
- Neurocampus Braintraining Omnibus

Around Wikia's network

Random Wiki